Позата като търговска марка

Позата като търговска марка – мисия възможна! Знаете ли, че определена поза може да бъде регистрирана като търговска марка? Някои спортисти регистрират специфична поза, която заемат, като търговска марка. Ето и примери – Килиан Мбапе, Майкъл Джордан, Рафаел Надал и Юсеин Болт са регистрирали следните европейски търговски марки в EUIPO:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Някои от марките са стилизирани и могат да се ползват като обикновено лого. Други да толкова детайлни, че представляват умалено копие на притежателя си. Позицията на тялото на тези звезди е толкова разпознаваема, че става част от тяхната идентичност, както в спорта, така и в бизнеса.

Какво обаче значи регистрацията на подобна марка? Обхватът на закрила на всяка от търговските марки следва да се анализира при съобразяване на списъка стоки и услуги, съгласно Ницската класификация, за които е получена регистрация. Защитената търговска марка далеч не значи, че друго лице не може да заема или имитира същата поза. Значи единствено, че друг търговец не може да предлага стоки и услуги, на които да поставя тези марки.

Марката, притежавана от Килиан Мбапе е регистрирана за стоки от класове 3 и 14 – парфюмерия и бижута. Тази на Юсеин Болт – за стоки от клас 18 – кожени изделия, чанти, спортни сакове. На теория производител на луканка от България би могъл да предлага стоката си под някоя от тези марки.

При необходимост от консултация относно регистрацията на търговска марка, може да се свържете с мен.