Адв. Попова пред Investor.bg – разговор за търговската марка

Прочетете интервюто, което дадох за Investor.bg, в което говорим за регистрацията на търговска марка, изборът на марка, какви са последиците ако не регистрирате марката си и още много интересни казуси от моята практика.

Статията е озаглавена “Колко е важна марката и защо не можем да имаме кисело мляко „Кисело мляко“?”.

Много пъти съм споделяла защо не препоръчвам описателните термини за избор на търговска марка. Те не просто не ви отличават от конкурентите, но и могат да бъдат проблем за регистрацията на марката и осигуряване на защитата на бранда. Регистрацията на описателна търговска марка може да бъде отказана от Патентно ведомство, поради наличието на абсолютни основания за отказ по чл. 11, ЗМГО. 

Съществен процес при регистриране на марката е предварителното проучване за нея. С него се дава становище дали марката отговаря на изискванията на закона, както и дали са налични по-ранни сходни марки, които са регистрирани по отношение на сходни стоки и услуги и релевантната територия.

Когато имате регистрирана марка, можете да се противопоставите на всяко лице, което се опита да регистрира същата или сходна марка – такава, която би могла да обърка потребителя. В същото време тя ви пази от това някой да използва марката ви и директно да започне да предлага стоки и услуги под вашата марка. Ако не сте я регистрирали, имате много по-ограничени средства да правна закрила, а редът за защита на правата ви е много по-сложен.

Прочетете целия материал ТУК.

Защо е важно да регистрираме търговската си марка?